Thursday, March 22, 2018

(Notice) 3/22 Notice of Maintenance Completion

3/22 Notice of Maintenance Completion
March 3, 22 (Thursday) 17: 00

Thank you very much for using "DEAD OR ALIVE Xtreme Venus Vacation" 

We did it in the following schedule We will inform you that maintenance has been completed.

■ Maintenance date and time

March 23, 2018 (Thurs) 13: 00 ~ 17: 00

Maintenance contents

  • Update related to the event scheduled to be held
  • Specification change
  • Fix defect
Details of this Maintenance are as follows.

■ Update contents

* For details about the following update contents, please check each announcement.
  • We added elements related to the limited time event "First time soft esthetics".

    • We added a limited time event shop "Este coin reward redemption office".

    • "Skincare" tab is added to the present screen. 
      ※ "Soft Esthetic" item obtained in this tab is displayed. 
      * Only when this tab is selected, a window displaying the status of "soft esthetics" appears on the right side of the screen.

    • Softness of the chest began to change with the effect of "softest esthetics".
  • Added period limited gacha "Trend Coordinate Gacha (Ayane · Misaki)". 
    ※ The period limitation on March 29, 2018 to 12: 59, the probability of occurrence of SSR swimsuit is 3.3%. 
     After that the probability of occurrence will be 1.1%, we will continue with the limited time until 03:59 on April 5, 2018.

  • オーナーショップに期間限定商品「Vストーンおまけ付きパック」を追加しました。
    ※通常の「有償Vストーン×14000個」に、おまけとして「無償Vストーン×10000個」がつきます。

  • 以下の画面で、所持しているVストーンの「有償」と「無償」の内訳を表示するようにいたしました。
    • オーナーショップの画面右上
    • オーナーショップでVストーン購入後の所持数表示ウィンドウ内

  • みさきのヴィーナスショップに新髪型「ロング(みさき)」を追加しました。

  • モデル品質「低」設定時にゲームの起動に必要なメモリサイズを削減いたしました。

  • ビーチバレー中の「同時表示数」を削減する設定を追加いたしました。
    ※ランチャーの「環境設定」の項目にて、「削減」「無制限」を変更いただけます。
    ※「削減」を選択いただくと、試合中に一方のサイドのみ映すカメラアングルになります。
    ※「無制限」を選択いただくと、これまで通り両サイドを映すカメラアングルとなります。
    ※通常は「無制限」です。

  • オーナー情報画面にチーム情報確認ができる画面を追加しました。

  • 開催予定のイベントのアップデートを追加いたしました。

■ 仕様変更・調整

  • 期間限定で、「ヴィーナスガチャ」の排出確率を変更しました。
    ※2018年3月29日12時59分までの期間限定です。
     以降は通常時の「ヴィーナスガチャ」の排出確率に戻ります。

  • 期間限定で、「メインフェス」「デイリーフェス」で必要となる消費FPを1/2に変更しました。
  • ※2018年4月5日メンテナンスまでの期間限定仕様となります。
  • 期間限定で、「デイリーフェス」でドロップされるアイテムの内容を、よりレアリティが高いアイテムが出やすくなるように調整しました。
  • ※2018年4月5日メンテナンスまでの期間限定仕様となります。
  • テキストを入力するウィンドウにて、「ぁ」や「っ」などの小書き文字が行頭禁則として扱わないように変更しました。

  • プレゼント画面での「右クリック」時の仕様を変更いたしました。
    • 変更前 直前の画面に戻る
    • 変更後 直前の画面に戻らない。右クリックでドラッグすることでカメラの向きを変更できます。

■ 修正した不具合

  • 以下の手順で発生していた、「キーボードでの操作」「マウスホイールでの操作」が行えなくなる不具合を修正しました。
    ■発生手順
    1. ゲーム内で任意のwebページ(お知らせなど)を開く
    2. アクティブ状態にしたページ内でクリックやマウスホイールでの操作
    3. ウィンドウを「×ボタン」で閉じてゲームに戻る
    4. 不具合が発生

  • アイテムの所持数が多い場合などにおいて、「メモリ確保に失敗しました」と表示されて継続できなくなる症状について、対策として発生しにくくなるように修正しました。

  • 試合中のオールスキップ確認画面を表示中に、AUTOテンションバーストが発動した場合に、オールスキップ確認画面で「戻る」を選択すると、操作不能となる不具合を修正いたしました。
    本修正に伴い、「オールスキップ確認画面表示中」はAUTOテンションバーストが発動しない仕様といたします。

  • レッスン開始時の女の子を選択する画面で、装備している水着のレベルが一桁の女の子から二桁の女の子に切り替えた際に、水着レベルの二桁目が表示されなくなっていた不具合を修正しました。

  • 「マリー・ローズ」専用アクセサリー「ロイヤルフリル(マリー)」が右腕にしか装着されない不具合を修正しました。

  • 軽微な表示の不具合を修正しました。

■ Thanks for maintenance

As a thank you for your cooperation in maintenance, the following item was sent to the post.

  • V Stone × 100

  • ■ Apology of extension of maintenance

    In addition, as an apology for extending maintenance, the following item was sent to the post.

  • V Stone × 200


  • ■ Notes

    Please pay attention to the following points regarding distribution of the above items.
    • Customers who are playing "DEAD OR ALIVE Xtreme Venus Vacation" as of "March 22nd, 2018 March 13th" are eligible.

    • Please be aware that it is necessary to receive it by "2010 June 20, 15:59".


    From 
    now on thank you for "DEAD OR ALIVE Xtreme Venus Vacation" .